mandag den 27. januar 2014

Brie en Croute

Har jo selv lavet brie oste som blev færdig for lidt tid siden.  Sad og søgte lidt på nettet efter nogle spændende ting jeg ellers kunne bruge brien til end bare at spise den som den var :)

Faldt over Brie en Croute.

"En Croute" betyder faktisk bare at det er "pakket" ind i butterdej eller hvad jeg har kunne læse mig til kan der også bruges filodej.

Der er mange muligheder som for eksempel patè, fisk, ost og ja, den som de fleste kender beef wellington, som på fransk hedder Boeuf en Croute.


Vil sige det nok mest er en appetizer, serveres med div kiks, baguette eller æble som er skåret i tynde både.  



Jeg ville prøve med brombær marmelade og valnødder. Syntes det lød interessant, måske også pga min mor havde lavet brombær marmelade :)



Men andre muligheder kunne være

Hinbær marmelade og hakkede valnødder.

Syltede røde pebber og pistacie nødder
Figner og valnødder
Pesto og pinje kerner
Aprikos marmelade
eller bare så simpelt som honning..




Men her er mit første forsøg med Brie en Croute :)








Butterdejen rulles lidt mere flad.




 Den vendes og så kan man jo lave lidt dekorationer som jeg har prøvet på her :)



Og det færdige resultat.  Det smagte godt, men brien har lagt lidt for lang tid i køleskabet så den blev lidt for kraftig i smagen.  I kender det vel når de får den lidt amoniak smag.

Men det er nu ikke sidste gang jeg vil prøve.


Og ja... Jeg bliver vist nødt til snart at købe et fornuftigt kamera. Som om mobilen ikke er det bedste ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar