mandag den 2. december 2013

Whisky smagning med logen

Vi er 8 knejter som alle har en kærlighed til en god whisky. 
Derfor mødes vi i vores lille loge, 3-4 gange om året med minimums 300 kr`s whisky pr mand.

Det var min tur til at holde det, så jeg kørte ud til den lokale slagter og bestilte 8 stk ribeye steaks af 400g..
Vi fik nogle ovn bagte kartofler, langtids stegt tomater og hjemmelavet bearnaise sauce til... Desværre lykkedes det ikke helt med den bearnaise. så en af knejterne måtte sendes til fakta for at købe Jensens hehe.. :D
Men kødet var så super mørt og smagte fantastisk :)





Her er aftenens udvalg.. 







Dette var den jeg valgte at købe.. 
Danske Braunstein 13:2 
Den fik desværre kun en 4. plads. Men er egentligt blevet lidt pjattet med den efterfølgene. 
Plus jeg har efterhånden små 33 forskellige whiskyer, så synes det kunne være meget sjovt/interessant at have en Dansk i samlingen.

Der vil komme billeder og tekst med min samling senere :)






Denne Amrut er også lidt interessant da den er fra Indien. Det er en af dem jeg personligt skal have i min samling :)




Her er listen over point og den der vandt 
  1. Simon - 64 point
  2. Pihl - 62 point
  3. Boje - 60.5 point
  4. Skovsgaard - 52 point
  5. Truels - 50.5 point
  6. Axel - 48 point
  7. Røde - 47 point
  8. Mavemanden - 37 point

Her er de forskellige i alder, alkohol procent og pris ..

Glenfarclas  -  17 års  -  46%  -  500kr  -  Truels

Highland Park  - 12 års  -  40%  -  300kr  -  Asger

Amrut  -  ?? års  -  50%  -  500kr  -  Boje

Springbank  -  12 års  -  499kr  -  Rasmus 

A.D. Mortloch  17 års  -  57.3%  -  600kr  -  Simon

Stronacie  -  12 års  -  43%  -  395kr  -  Røde

Braunstein 13:2  -  6 års  -  46%  -  799kr  -  Skovsgaard

Talisker Storm  -  ?? års  -  45.8%  -  379kr  -  Axel

1 kommentar:

  1. mmmm det ser godt ud.... er de alle sammen scotch whiskey?

    SvarSlet